پاتوق تعمیرکاران TV

---------------------------------------

با سلام خدمت آقای محمد رضا

سلام بنده از شما سوال کردم ....شما گفتی قضاوت بادوستان ...الان چه جوابی برای من شد؟ فکر کنم شما تعمیر کار نمایندگی باشید... راسی یه فروشنده میگفت 3نوع تلوزیون تو بازار هست :مونتاژ گلدیران...! ساخت چین که پشتش قید نشده ساخت کجا ...!ساخت کره که باید ببینی سفارش کودوم کشوره...!؟ فک کنم کسایی که از بانه گرفتن و مشکل پیدا کرده از نوع مورد دومی باشن...

دوست خوبم آقای محمد رضای عزیز . ظاهرا شما دوست دارید بیشتر به مسائل هاشیه ای بپردازید . هدف بنده از راه انداختن این وبلاگ این نیست که به اینگونه صحبت ها بپردازم . اگر انتقاد شما را هم در اینجا قرار دادم . به احترام شما بود که زحمت کشیده بودین و پیام داده بودین . شما از بنده دلیل خواسته بودین . چه دلیلی بالاتر از اینکه بنده نزدیک 30 سال است که در امر تعمیرات دستگاه های صوتی تصویری مشغول به کار هستم . آن هم نه یک تعمیرکار تجربی . بلکه با تخصص دانشگاهی .شما حرف بنده را قبول ندارید . اما حرف یک فروشنده را که فقط فروشنده است را قبول می کنید . یک فروشنده و یک مصرف کننده فقط از یک زاویه یک دستگاه الکترونیکی را می بیند . آن هم از زاویه جلو . و فقط یک کاربر هستند . بنده یک دستگاه صوتی تصویری را از یک زاویه دیگر می بینم . از داخل . از بطن آن دستگاه . بنده به تمام قسمت های یک دستگاه الکترونیکی اشراف دارم . از یک مقاومت ساده گرفته تا پیچیده ترین آی سی های موجود در یک تلویزیون و یا هر دستگاه دیگر . بعد شما حرف بنده را که صدها دستگاه بانه ای را باز کردم و هزاران دستگاه گارانتی دار را هم باز کردم را قبول نمی کنید . اما حرف یک فروشنده را که ظاهرا با یک شرکت اختلاف دارد را قبول می کنید . بله بنده در طول زمان کارم تعداد زیادی نمایندگی داشتم . الان هم چند نمایندگی دارم . هم داخلی و هم خارجی . البته بجز گلدیران . اما دوست عزیزم . اگر بنده اینجا به شما بگویم یک دستگاه ال جی بخرید . آیا فکر می کنید سودی به من می رسد . آیا راه انداختن این وبلاگ فکر می کنید سودی برای بنده دارد . بار ها دوستان از من آدرس خواستن که دستگاه خودشان را برای تعمیر نزد من بیاورند . اما من اینکار را انجام ندادم . چون هدفم از راه انداختن این وبلاگ سود مادی نیست . فقط خدمت ناچیزی است به هم وطنانم . ( هر چند امروزه این شعار خدمت چنان تحریف شده که کسی باور نمی کند) .

و اما در مورد موارد ایراد هایی که نمایندگی ها قبول می کنند . یک سری قوانین وجود دارد که در شرکت ها اجراع می شود و مورد تائید سازمان خمایت از مصرف کننده هم رسیده است . مثل همین خطوط افقی یا عمودی . اگر این خطوط در زمان گارانتی ایجاد شود همه شرکت ها قبول می کنند . آن آقای فروشنده یا اشتباه کرده و یا قرضی داشته که اینجنین به شما گفته . اما بعضی از شرکت ها هستند که برای جلب نظر مصرف کننده ها خدمات بیشتری از آن قوانین ارائه می دهند . مثلا شنیدم همین شرکت گلدیران دستگاه های آبخورده و ضربه خورده را در زمان گارانتی با 50 درصد تخفیف تعمیر می کند . در حالی که هبچ شرکتی اینکار را انجام نمی دهد . و یا در زمانی که گارانتی تمام می شود . به شما گارانتی بیشتر هم می فروشد . و یا سامسونگ اگر در زمان خارج از گارانتی دستگاه شما ایراد داشته باشد و قطعه آن را نداشته باشد . دستگاه شما را به قیمت مناسب خریداری می کند .

در مورد پیکسل سوخته . این ایراد در تمام دستگاه های LCD وجود دارد . شما تصور کنید یک پنل را با چند میلیون نقطه می سازند . امکان اینکه چند نقطه ایراد داشته باشد وجود دارد . فقط یا دیده می شود و یا دیده نمی شود . هر شرکتی جدولی دارد که بر اساس آن جدول این پیکسل ها را ایراد محسوب می کند و یا می گوید ایراد محسوب نمی شود . مثلا تعداد کمتر از سه عدد را ایراد نمی داند . و یا اینکه در کجا قرار داشته باشد . مثلا اگر در وسط تصویر باشد ایراد محسوب می شود . اگر در کنار ها باشد ایراد محسوب نمی شود . و یا با توجه به رنگ آنها نظر می دهد . این جدول بسیار بزرگ است و شامل مراحل زیادی است . که فقط در اختیار نمایندگی های تعمیر می باشد . که می توانید از آنها بخواهید تا به چگونگی ایراد پیکسل سوخته آشنا شوید .

دستگاه های گارانتی دار موجود در بازار فقط یک نمونه وجود دارد . یعنی نمونه مونتاژ ایران . نمونه های دیگر همه بانه ای می باشند . ال جی در سیرجان کارخانه دارد . سامسونگ در جاده مخصوص . TCL در شرکت شهاب جاده مخصوص کرج و هایسنس فکر می کنم قزوین و هیوندا که در مشهد و صا ایران احتمالا در شیراز و صنام هم فکر می کنم در جاده مخصوص و مادیران در هشتگرد می باشد . 

شرکت های معتبر برای اینکه بتوانند نام خود را حفظ کنند و برای اینکه برای انجام گارانتی هزینه نکنند . تمام سعی خود را انجام می دهند که دستگاه های آنها کمترین خرابی را داشته باشند . به همین دلیل از قطعات کیفیت بالا استفاده می کنند . بنده نگفتم در دستگاه های بانه ای از قطعات دست دوم استفاده می شود . بلکه گفتم به دلیل اینکه گارانتی ندارد از قطعات با درجه B و C استفاده می کنند . در حالی که در دستگاه های تولید داخل از قطعات با درجه A استفاده می شود . دستگاه های ال جی و یا سامسونگ و یا دستگاه های ساخت ژاپن همه در کشور خودشان طراحی و یا قطعات آنها ساخته می شود . فقط در یک کشور دیگر مونتاژ می شود . یعنی ما ال جی و یا سامسونگ ساخت چین نداریم . بلکه مونتاژ در چین و یا مالزی و یا مکزیک و یا آفریقای جنوبی و یا ایران داریم . بله تمام اینها به شفارش ساخته می شود . هر کشور و یا منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی و یا قوانین و یا داشتن سیستم های خواص و یا برق شبکه خود دستگاه های خود را سفارش می دهند . مثلا زبان و یا سیستم گیرنده دیجیتال و یا داشتن ماهواره اختصاصی خود دستگاه ها را سفارش می دهند . اما این دلیل بر خوب و یا بد بودن یک سیستن نسبت به سیستم دیگر نمی باشد . مورد مهم داشتن گارانتی و یا نداشتن آن است .

و در آخر در خیلی از کشور ها چیزی به نام نمایندگی تعمیر و یا تعمیرگاه نداریم . اگر هم وجود داشته باشد بسیار کم است و آن هم با شرایط بسیار سخت به آنها مجوز کار می دهند . در بیشتر کشور های اروپایی اینطور است . چون ملاک در آنجا تولید است و فروش بیشتر . قرار نیست یک دستگاه اگر خراب شد مجدد تعمیر شده و استفاده شود . باید کنار گذاشته شده و یک دستگاه دیگر خریداری شود . برای همین چیزی به نام تعمیر ندارند . و اگر کسی هم خواست دستگاهی را تعمیر کند . هزینه آن آنقدر زیاد می شود که مصرف کننده از تعمیر منصرف شده و حاضر به خرید دستگاه جدید شود . در ژاپن هم چنین قوانینی وجود دارد . اگر در اینترنت چک کنید و یا کسانی که به آنجا رفتن سوال کنید . این موارد را برای شما توضیح می دهند . در نتیجه دستگاه های مونتاژ آنها چون گارانتی ندارد به کیفیت دستگاه های گارانتی دار ما نمی شود .  

دوست خوبم امیدوارم که این بحث در همینجا تمام شود . چون نه شما می توانید نظر بنده را که بعد ازحدود 30 سال کار به آن رسیدم عوض کنید و نه احتمالا بنده می توانم نظر شما را که این تجربه بنده را قبول ندارید و به نظر یک فرشنده توجه دارید را عوض کنم . پس قضاوت را بگذاریم برای خوانندگان این مطلب .

---------------------------------------

با سلام خدمت آقای فریدون

سلام تلویزیون توشیبا مدل rw1e1دارم چند روزه تمام حالتهای نمایش از جمله استاندارد فیلم1 فیلم2 بازی که میگذارم بصورت خودکار autoview تاثیر میگذاره و درجه حرارت سرد باعث میشه تصویر از حالت طبیعی خارج بشه. ریسیت کردم ولی جواب نداد. کلیه قسمتهای خود autoview بسته شده که بشه درجه حرارتو تغیر داد .

احتمالا مشکلی در نرم افزار ایجاد شده . یا باید مجدد آپگرید شود و یا برد مین تعویض شود .

---------------------------------------

با سلام خدمت آقای هادی

سلام دوست عزیز من امروز برای یکی از بستگانم که توان مالی انچانی نداشت یک تلوزیون 14 اینچ ال جی تهیه کردم منتها با دشتگاه رسیوری که داشت هیچ تصویر و صدایی رو نشون نمیداد ولی با دی وی دی امتجان کردم تصویر و صدا رو نمایش میداد علت اینکه با دستگاه رسیور ( ماهواره ) نه صدا و نه تصویری رو نمایش نمیدهد در چیست ؟ از سالم بودن دستگاه رسیور هم اطمینان دارم چونکه تلوزیون قبلی نشون میداد که نیم سوز شده و مجبور به تهیه این تلوزیون ال جی شدم فیش ها هم حتی چندین بار جابجا و عوض کردم ولی باز هم بی فایده ...ممنون میشم اگر توضیحی ارایه کنین پیشاپیش از پاسخگویی شما سپاسگذارم

اگر DVD را نشان می دهد . یعنی تلویزیون و ورودی آن سالم است . یا خروجی رسیور ایراد دارد و یا کابل را اشتباه می زنید .

---------------------------------------                  

                                             متشکرم . موفق باشید .





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 31 تیر 1395 09:40 ب.ظ
سلام
ممنون از جواب کامل وجامع تون...
ما دستگاه های مونتاژ کشورهای غیر کره رو کارنداریم...چون ممکنه سفارش درجه 2و3بدن...
ولی مونتاژ کره رو با مونتاژ ایران مقایسه میکنیم:
یعنی خود کره که صاحب برنده و آبرودار توی دنیاس میاد ازمواد درجه 2 و3استفاده کنه تا شانس خرابی رو ببره بالا وخودشو بدنام کنه...(بابا اصلا خارجی ها پول دار،مگه مسخره ان که برن تلوزیونی بخرن که درصد خرابیش بالاس)و کره به ایرانی که فقط مونتاژ کننده است وچندساله تو تحریمه درجه 1بده...؟!(یعنی کره ای ها چقدمارو از خودشون بیشتر دوس دارن...؟!)
آخه باعقل جور در نمیاد..!
یعنی کوزه گر از کوزه شکسته آب بوخوره..!
وتا اونجایی که من میدونم خارج از کشور گارانتی های تپلی وجود داره وگارانتی هم گارانتی تعویضه...درست میگین تعمیر نمیکن ولی تعویض میکنن...!پس خیلی باید حواسشون جمع باشه که جنس درجه 2و3ندن به مشتری چون هزینه تعویض فک کنم بیشتر از تعمیر باشه...!
برای اینکه ببینیم کالاهای خارجی گارانتی دارن یانه یه سری به سایت آمازون بزنیم!
ودر آخر:
بنده یه خریدار حرفه ای هستم که در خرید هام دلایلو میچینم کنار هم وخرید میکنم،فک نکنید من فروشندم ودارم تبلیغ میکنم...چون ممکنه خودمم برم گارانتی دارشو بخرم ولی دلیل وبرهان هم چیز بدی نیس..!
منم عین شما میگم قضاوت بادوستان ولی ممنون میشم اگه جواب ندادین...لااقل پاک نکنین نظرمو...
راسی دوستان کاربر هم از تجربه تلوزیون های مونتاژ کشور اصلی ولی بدون گارانتی نظر بذارن....
ممنون از شما ووبلاگ مفیدتون
پنجشنبه 31 تیر 1395 08:49 ب.ظ
سلام
ممنون بابت وبلاگی که راه انداختید...
بنده بین برند الجی وایکس ویژن گیر کردم کودوم کیفیت قطعات وتصویر بهتری دارن...؟
راسی دلیل تفاوت قیمت برند ها درچیست؟
مثلا اگه ۳تلوزیون باامکانات مساوی داشته باشیم از ۳برند متفاوت...
سونی حتما گرونتره تا الجی والجی حتما گرونتره تا ایکس ویژن....بنده واسم سواله دلیل تفاوت قیمت ها فقط برند مطرح تر است یا کیفیت قطعات...
راسی به اون آقا گفته بودید سوالش بحث حاشیه ای هست...؟من با احترام به شما وبا استفاده از حرف های خود شما حرفتونو قبول ندارم ورد میکنم...چون امثال من که تازه دارن تلوزیون میخرن اگه بدونن از کجا وچه چیزی بخرن حتما در آینده با خرابی کمتر مواجه میشن واین خودش پیشگیری قبل از درمان(تعمیر)است... پس جواب دادن به این سوال ها دسته کمی از سوال های دیگه نداره وحاشیه ای نیس...!
چهارشنبه 30 تیر 1395 08:24 ب.ظ
دورود بر شما
بنده کارم تعمیرات کامپیوتر می باشد ، اخیرا مانیتور ledهایی برام آورده میشه که تصویر پرپر می زنه و بنده از کابل فلت گرفته تا آی سی اصلی را جابجا نمودم ولی همچنان اشکال پابرجاست اگر شما می توانید بنده را راهنمایی فرمایید سپاسگزارم.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر



آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :